Friday, January 18, 2013

Think #2

Hari ni terasa macam terpanggil utk menyampaikan hujah & buah-buah fikiran yg aku terfikir dari malam tadi.
Issue berkenaan Padang Jawa. I know I shouldn't be bothered at all. But this got me thinking.
As far as I concerned, jalan kat Padang Jawa ni semakin sesak pula. Of course la sesak ada sebab. Main reason is.. Puspakom Padang Jawa. Management Puspakom Padang Jawa dah jadi semakin kelam kabut. Dan menyebabkan jalan yg sedia sesak menjadi semakin sesak. Do U know why?
Aku sebagai non-customer pun rasa nak complain walaupun aku tak de kena mengena pun. Tak de nak buat inspection pun, hahaha. Listen!
Nak cerita sedikit sebanyak tentang Puspakom Padang Jawa sebelum saya meneruskan hujah2 yg tak de sape kisah pun, hahaha~
Dulu sistem booking ni tak wujud pun. Sape2 nak inspect vehicles boleh terus datang. But now, kena booking dulu untuk elak kesesakan katanya. Tapi aku rasa system booking ni lagi banyak keburukan dari kebaikannya. Customer pun ramai merungut pasal ni. Menyusahkan!!
Jadi semakin teruk apabila Puspakom PJ dah tak menerima booking lagi. Semua booking haruslah di buat di HQ Puspakom Glenmarie.
Yg memburukkan lagi keadaan, bila booking hanya boleh di buat melalui "call" sahaja sekarang. Via sms dah tak layan. Bayangkan, ada 1 customer tu call 3 hari tapi tak de sape pick up sebab line terlampau busy. 
So far, ada 10 line available for booking. Bila call asyik tak dapat je, of course la mereka marah kan? Terus la diorang datang HQ kat Glenmarie buat booking walaupun inspect kat Padang Jawa. 10 hotline pun tak cukup, camne tu? Mereka bercadang nak tambah lg 2 line, but the question is.. Cukup ke 2 je? Dah la call susah nak dapat, pastu walk in booking pun di mansuhkan. What the hell? Ini betul2 dah melampau! 


Haha, korang pelik tak camne aku dapat tahu all this bullshit?
Actually aku tak siasat pun benda ni, tak de maknanya aku nak buang masa aku sibuk pasal 
benda yg tak de kena mengena dgn hidup aku + keje aku pun, kan?

Aku dapat tahu benda ni from my friend la.

She was working there, Puspakom Padang Jawa.
But now she has been transfered to HQ Puspakom Glenmarie and she's taking control of booking, hahahaha~
she's complaining about it too often sejak tahu lepas lagi. At first surely I don't give a fuck about,
I don't really paying attention to what she's talking about because I'm just too busy with my own problems.
I'd like to eat something crunchy while listening to her story. Hurm, best feeling ever! 
But then lately this issue has been capture my attention. 
That's why I wrote it in here..

Their solution is, keep the booking system.

Lepas tu suruh semua orang kat dalam office tu angkat call dari customer walaupun bukan kerja diorang pun ambik booking tu.
Hahaha, kesian sebab org yg tak de kena mengena dgn booking pun terpaksa terlibat sama.
Bengong.

So, the better solution is...

MANSUHKAN JE LA SISITEM BOOKING TU.
Ada booking ke or tak booking sama je, sesak jugak.
Full stop -_________________-